Δευτέρα 16 Μαΐου 2016

Η πρώτη ατάκα


            Ενός λεπτού σιγή για όλα εκείνα τα βράδια που έχουμε ξενυχτήσει με την κολλητή μου στο τηλέφωνο, σε αναζήτηση της κατάλληλης πρώτης ατάκας και το επόμενο πρωί δεν έλεγε να ανοίξει το μάτι από τη νύστα. Δεν χρειάζεται βέβαια να το πάρω κατάκαρδα. Δεν είναι η πρώτη φορά που η ανθρωπότητα αφιερώνει χρόνο και ενέργεια για να απαντήσει ένα μέγα ερώτημα για να ανακαλύψει πως η απάντηση είναι τελικά στο μοναδικό σημείο που δεν είχε κοιτάξει: κάτω ακριβώς από τη μύτη της.
            Στο βιβλίο μου «365 ημέρες μέχρι τον γάμο», αφιερώνω δύο – ξαναλέω δύο – κεφάλαια («Ο λόγος της βασίλισσας», α’ και β’ μέρος) για να υποστηρίξω την άποψη πως η δύναμη του λόγου σου είναι ένας μείζονος σημασίας άσσος στο μανίκι σου για να γίνεσαι μέσα στην σχέση η μία και αναντικατάστατη. Α-να-ντι-κα-τά-στα-τη. Από τον κανόνα αυτό, προφανώς, δεν θα μπορούσα να εξαιρέσω το πρώτο ραντεβού. Ναι, η εμφάνισή σου παίζει ρόλο, αλλά τα λεγόμενά σου και ο τρόπος που τα ξεστομίζεις παίζουν ακόμα μεγαλύτερο. Τι γίνεται, όμως με την πρώτη-πρώτη ατάκα; Αυτή που προηγείται ακόμα και του πρώτου σας ραντεβού, τότε που γίνεται η πρώτη γνωριμία;
            Έχουμε δει και έχουμε ακούσει πολλά. Στην πασίγνωστη διαφήμιση, ο άντρας πλησιάζει την γυναίκα και με άνεση την ρωτάει «Πιστεύεις στον έρωτα με την πρώτη ματιά;» για να λάβει την αποκαρδιωτική απάντηση «Όχι». Ο τύπος του spot βέβαια, επειδή είναι πολύ cool το σώζει κάνοντας μια στροφή και ρωτώντας ξανά με το ίδιο άνετο ύφος «Με την δεύτερη;» Πολύ μου άρεσε αυτή η διαφήμιση αλλά αν την ξεσηκώσεις θα κάνει μπαμ η αντιγραφή, χώρια που για να έχεις την χαλαρότητα του πρωταγωνιστή χρειάζεσαι πολλή πρόβα στον καθρέφτη.
            Είτε είσαι γυναίκα είτε είσαι άντρας, έχεις αναρωτηθεί τι είναι αυτό που πρέπει να πεις για να σπάσει ο πάγος. Το συνηθέστερο είναι να ψάχνουμε για μια ατάκα με χιούμορ, κάτι που να εμπεριέχει λογοπαίγνιο ή για κάτι που θα υποκρύπτει θαυμασμό. Έτσι, έχουμε ακούσει διάφορα:
            «Πώς γίνεται μια τέτοια κοπέλα να είναι μόνη της;»
            «Νόμιζα ότι όλα τα ωραία αγόρια έμειναν σπίτι τους απόψε, μέχρι την ώρα που σε είδα.»
            «Κοίτα τι κάνει η φύση όταν έχει κέφια!»
            Μπορεί να γίνει και χειρότερο:
            «Πρέπει να φορέσω τα γυαλιά ηλίου μου γιατί με θάμπωσες.»
            Τα παραπάνω, συνήθως λέγονται με χαμόγελο-μάσκα και με εσωτερικά παρακάλια να μην μπλεχτεί η γλώσσα και πεις άλλα αντί άλλων. Όποιος είπε τέτοιες φράσεις και μάγεψε τον άλλο, παρακαλείται να επικοινωνήσει με τη γραμματεία για να λάβει το βραβείο του.
            Για να μη βγει η ουρά μας απ’ έξω, και εγώ και οι φίλες μου την έχουμε πατήσει πολλές φορές. Μέχρι που μου άνοιξε τα μάτια ένας ψυχολόγος. «Στην πρώτη επαφή με έναν άνθρωπο, θα κινηθείς μέσα σε ασφαλή πλαίσια. Δεν ψάχνεις κάτι εξεζητημένο ή έξυπνο για να πεις. Μια φράση όπως «Γεια! Τι γίνεται; Είμαι η/ο τάδε. Χαίρω πολύ.» είναι περισσότερο από αρκετή.» Τόσο απλό. Τόσο απλό λέμε!
            Μήπως μια τέτοια προσέγγιση σου θυμίζει τον τρόπο που χαιρετιόμασταν στο δημοτικό; Κακώς. Καθώς μεγαλώνει ο άνθρωπος έχει την τάση να κάνει τα πράγματα πιο πολύπλοκα από ό,τι είναι στην πραγματικότητα. Η πρώτη επαφή, καλό είναι να μείνει σε αυτό το επίπεδο απλότητας: «Γεια! Τι γίνεται; Είμαι η/ο τάδε. Χαίρω πολύ.».
            Σκέψου από πόσες κακοτοπιές σε γλιτώνει μια τέτοια προσέγγιση. Σου επιτρέπει να λειτουργήσεις φυσικά και να ζυγίσεις κατά πόσο υπάρχει ενδιαφέρον από την άλλη μεριά. Δεν παίζεις επιθετικά και δεν κάνεις τον άλλο να νιώσει άβολα. Είναι μια χιλιοειπωμένη φράση που έχει όλες τις προδιαγραφές να ειπωθεί φυσικά και με καλή διάθεση. Δίνει το περιθώριο να γίνουν οι πρώτες συστάσεις και ανάλογα με τις συνθήκες να υπάρξει ή όχι συνέχεια.
            Είναι βέβαια, σημαντικό να σου πω ότι καλό είναι αυτή η, έστω απλή, προσέγγιση να γίνεται από εκείνον και όχι από εσένα. Πιο συγκεκριμένα, είναι ok να πιάσεις κουβέντα στον άντρα που σου άρεσε όταν είστε σε μια κοινή παρέα ή σε ένα φιλικό σπίτι, αλλά δεν είναι και τόσο καλή ιδέα να πας να συστηθείς εσύ από μόνη σου σε κάποιον άσχετο που είδες στο μπαρ ή στο πάρτυ. Το πράσινο φως το ανάβει η γυναίκα, αλλά το πρώτο βήμα (αφήνεις να πιστεύει ότι) το κάνει ο άντρας.
            Καλό είναι να ξεκαθαρίσω και πάλι πως μιλάμε για την ατάκα της αρχής, αυτή με την οποία θα γίνει η πρώτη γνωριμία. Εννοείται πως από εκεί και πέρα και αφού γίνουν οι συστάσεις και ειπωθούν τα πρώτα λόγια («έρχεσαι συχνά εδώ;», «από πού γνωρίζεστε με τον τάδε» αν έχετε κοινούς γνωστούς, κλπ) και εφόσον σε ενδιαφέρει, υπάρχει ένας και μόνο στόχος: να κερδίσεις το μυαλό του. Η εμφάνισή σου προφανώς του κάνει κλικ, για να έρθει και να μιλήσετε. Αν θελήσεις να προχωρήσετε και να σε ερωτευτεί βάλε στόχο το πιο περίπλοκο όργανο του ανθρώπινου σώματος: τον εγκέφαλο.
            Γενικά, μια γυναίκα με οξυμένο πνεύμα έχει ιδιαίτερα αυξημένες πιθανότητες να κερδίσει έναν αξιόλογο άντρα και αυτό φαίνεται και στα λεγόμενά σου. Είναι καλό να είσαι ετοιμόλογη και να το καλλιεργήσεις αυτό και περισσότερες ιδέες θα βρεις στα επόμενα άρθρα του «Psycool lady», αλλά και στα βιβλία μου. Τα σωστά λόγια την κατάλληλη στιγμή είναι ένα ταλέντο που δεν το διαθέτουν πολλές γυναίκες. Δεν θα ξεχάσω, για παράδειγμα, αυτό που συνέβη στο πρώτο μου ραντεβού με τον John, που μετέπειτα έγινε ο σύζυγός μου. Ο Γιάννης είχε έρθει να με πάρει για το ραντεβού μας, που θα λάμβανε χώρα σε ένα καλό ασιατικό εστιατόριο του Αστέρα. Είχα κάνει πρόβες με τον φίλο μου το Νίκο για να μάθω να τρώω με άνεση χρησιμοποιώντας τα chop-sticks χωρίς να ξεφτυλιστώ και είχα βάλει ένα φοβερό φόρεμα το οποίο με έκανε να νιώθω σαν τη Μόνικα Μπελούτσι. Κάνε το λίγο εικόνα. Με περισσή αυτοπεποίθηση, λοιπόν, κατευθύνθηκα προς το αυτοκίνητό του και άνοιξα την πόρτα για μπω μέσα. Το ανατριχιαστικό «κρακ» που ακούστηκε ήταν η απόλυτη μαχαιριά στην γυναικεία μου φιλαρέσκεια. Το φόρεμα είχε σκιστεί. Είχε σκιστεί! Τι άλλο να γίνει δηλαδή για να διαλυθεί το ραντεβού μου πριν καλά καλά αρχίσει; Επέστρεψα στο σπίτι για να αλλάξω και ευτυχώς η φίλη μου, μου προσέφερε τις πρώτες βοήθειες (δηλ. με βοήθησε να αλλάξω φόρεμα και να μην λιποθυμήσω) και μου έσωσε την κατάσταση λέγοντας μου: «τώρα που θα πας πάλι στο αυτοκίνητο, θα του πεις “Ακόμα δεν ξεκίνησε το ραντεβού κι εσύ με έγδυσες με τα μάτια σου”». Για καλή μου τύχη, άκουσα την συμβουλή της και η ατάκα αυτή, με έφερε από πάνω, αφού έκανε τον Γιάννη να γελάσει και να μου πει κι αυτός κάτι έξυπνο.
            Ναι, λοιπόν στα λόγια που του δείχνουν πως είσαι μια έξυπνη γυναίκα. Αυτά, είναι που θα κερδίσουν το μυαλό του και αυτό είναι που χρειάζεται να κερδιθεί. Κατά τα άλλα όμως, όσο αφορά τις πρώτες σας κουβέντες όταν πρωτογνωριστείτε, κράτησέ το απλό. Ή όπως λένε και στο χωριό μου, στην Καλιφόρνια, «keep it simple». Αυτό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου